marți, decembrie 16, 2008

Notiuni

Cateva idei extrase dintr-o carte...

"Definisem notiunea de curva in functie de gradul de perversiune la care o femela se putea preta, pentru noi toate erau femele si curve, doar ca unele se incadrau in categoria curve pe care le faci, iar altele in categoria curve care te fac.[...] Nu mi-am pus niciodata problema ca lucrurile ar fi putut sa stea si altfel, cel putin nu in perioada aceea..."

"-Stii ce ma intriga pe mine? Ca voi, barbatii, chiar credeti in aberatiile astea... Reformulez. In aceste truisme care devin aberante atunci cand sunt percepute doar pe jumatate. Si voi sunteti narcisisti...Si voi sunteti tarfe. Aveti chiar o doza mai mare de frivolitate. Doar ca la voi dezmatul se numeste virilitate si la noi curvasarie. Un barbat in criza de furie se cheama ca e nervos, in timp ce o femeie e isterica. Ipocrizia voastra se numeste diplomatie, ipocrizia feminina e considerata minciuna..."

"Ma gandeam ce gust salciu ar avea viata daca n-am putea idealiza nimic. Daca n-am avea libertatea de a ne insela... Femeile au acest har din nastere, lor le e mai usor sa idealizeze decat barbatilor care sunt mai tot timpul contemporani cu realitatea nuda, condamnati sa se balaceasca in dejectiile dezgustului si plictisului cronic. Poate ca eram eu de vina, mi-am spus. Cine stie, nu mi-o fi chiar imposibil sa devin femeie... Poate ca ar fi suficient sa cred ca El duce gunoiul ca un erou, ca sta pe closet ca un demiurg, ca suntem chiar adevaratii Oberon si Titania in exilul acestei lumi efemere si inselatoare..."

[Extrase din "Tango", Ilinca Bernea, Iubiri in camasa de forta]

Un comentariu:

  1. Libertatea de a ne insela si de a ne indoi pana si de noi insine nu face altceva decat sa ne intareasca spiritul intr-un mod constructiv. Doar ca lumea asta nu e chiar asa de efemera. Intr-o viata putem face cat altii in cinci.

    RăspundețiȘtergere

 
website counter